VARDAR ANAOKULU ÇOCUK KULÜBÜ ÇALIŞMALARIMIZ
Milli Eğitim Bakanlığı Çocuk Kulüpleri yönergesine göre öncelikle çalışan anne babalarımızın çocuk bakım ve eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için Okulumuzda 08:00-17:00 saatleri arasında Kulüp çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalar kulüp yönetim kurulu tarafından organize edilmekte, yaş gruplarına göre ayrılmış 4 grup şeklinde Eğitim Fakültesi mezunu alanında uzman çocuk kulübü öğretmenlerimiz tarafından uygulanmaktadır.
Çocuklarımız kulüp aktiviteleri olarak haftalık programlanmış 6 etkinlik saatinde Spor ve Jimnastik, Görsel Sanatlar(resim,seramik,vitray,ebru çalışmaları vs), Satranç,Akıl Oyunları,Drama,Bilim,Dans ve Müzik ve Robotik Kodlama etkinliklerine katılmaktadır. Ayrıca çocuklarımıza diyetisyen eşliğinde günlük kalorileri hesaplanarak öğle yemeği verilmektedir.
İlgili yönergeye göre her eğitim öğretim yılı için belirlenen saat ücreti ile toplam iş günleri çarpılarak bulunan aidat 4.890,00TL olup her ayın 1'i ile 15'i arasında peşin olarak
T.C. Ziraat Bankası Nilüfer Şubesi Şube Kodu:1443
Hesap Adı: Vardar Anaokulu Aile Birliği Çocuk Kulübü
Hesap Numarası:46626076 5003 (Iban No:TR520001001443466260765003) nolu hesabımıza (çocuğun adı soyadı ve aidatın dönemi belirtilecek) yatırılarak ödemeler gerçekleştirilmektedir.
Yapılan çalışmalarımız, okul öncesi dönemde çocuklara kazandıkları ve çalışmalarımızdan derlediğimiz fotoğraflar bilgi edinmeniz için sizlerle paylaşılmıştır.
ÇOCUK YOGASI
Klasik yoga duruşlarının çocuklar için uygun standartlara dönüştürülerek uygulandığı eğlence, disiplin, kendine güven ve sorumluluk duygusuyla birleştiği bireysel ve eşli egzersizlerden oluşan hareketler bütünüdür.
Çocuklardaki hayal gücünü, doğru nefes almalarını, esnekliklerini ve enerji dolu hallerini sürekli devam ettirmelerini sağlar. Hayal güçlerini kullanmalarını ve okuldaki öğrenme becerilerini geliştirir ,enerjilerini doğru yöne yöneltmerini sağlar.
Bu çalışmalar yetişkin yogasındada olduğu gibi, beden,zihin ve ruh uyumunu dengelemek ve çocuğun bu dengeyle yaşamı devam ettirmesine yardımcı olmaktadır.
JİMNASTİK
Çocukların el ve ayak koordinasyonlarını geliştirmelerini, kol , bacak ve tüm kas gruplarının güçlenmesine yardımcı olur. Çocukların özgüvenlerinin geliştirilmesinde çok büyük fayda sağlar.
TENİS
Çocuklarda koordinasyonu geliştirerek çocuklara hareket kabiliyeti kazandırır. Kazanmayı ,kaybetmeyi ve arkadaşlarıyla karşılıklı hareket edebilmeyi geliştitirir.
BASKETBOL
Küçük yaşta sporla ilgilenen çocukların hayata daha iyi hazırlandığı herkes tarafından biliniyor.Spor alanlarıdan en önemlilerinden biri ise şüphesizki basketboldur.Basketbolun çocukların gelişimine çok büyük katkıları vardır.Yardımlaşmayı öğretir,zor zamanlarda sorumluluk aldırır,hayattan zevk alan azimli insanlar yetiştirir.
"Küçük yaşta oynadığı oyunu seven bir çocuğun tutkusu,işini severek yapan ve ne istediğini iyi bilen bireyin anahtarı olur."
VOLEYBOL
Voleybolun çocuklar üzerindeki etkileri
-Dengeli bir vücut gelişimi
-Dengeli ve düzenli beslenme bilinci
-Psikolojik ve sosyal etkiler
-Yardımlaşma duygusu
-Zamanı verimli kullanır
-Çocukların güçlü yönlerini ortaya çıkartır
-İletişim becerileri güçlenir.
MÜZİK VE ORF
Eflatun,müziğin eğitimin en gerekli unsuru olarak görmüş vücuttan önce ruhun gelişmesini üstün tutmuş,müziği bir eğlence aracı değil güzellik ve iyilik için eğitim aracı olarak kabul etmiştir.
Çocukların müzik kulağının geliştirilmesinde, duyduğunu açıklayabilme ve ifade edebilme becerilerin geliştirilmesinde çok etkilidir. Çocukların keyif alarak, eğlenerek arkadaşlarıyla daha iyi etkileşim kurmalarını sağlar.
ROBOTİK KODLAMA
Teknolojinin ilerlemesiyle hayatımıza pek çok yeni kavram girdi. Robotik Kodlama eğitimi de bu kavramlardan biri.
Robotik Kodlama eğitimiyle çocuklar;
· Algoritma (Bir problemin tespitinden çözümüne kadar yapılması gerekeni adım adım tanımlamak.) oluşturmayı öğrenirler ve çevresindeki problemler için kendi çözümlerini üretebilen bireyler olarak yetişirler.
· Akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanırlar.
· Yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi öğrenirler.
· Neden – sonuç ilişkisi kurmayı öğrenirler.
· Deneme ve üretme kabiliyeti kazanırlar.
· Arkadaşlarıyla uyum içinde çalışmanın önemini kavrarlar.
. Bilgisayarı oyun, internet, sosyal medya dışında görmeyi öğrenirler.
AKIL VE ZEKA OYUNU
Akıl ve Zeka Oyunları öğrencilerin;
· Üretkenlik
· Düşünme becerileri
· Görsel algı
· Analiz becerisi
· Dikkat ve algı
· Matematiksel zeka gelişimi
· Refleks gelişimi
· Farkındalık yeteneklerini geliştirmeyi sağlayan bir eğitim metodudur.
Akıl ve zekâ oyunlarıyla çocukların kişilik gelişimleri desteklenir. Farkındalık becerisini öğrenirler. Ayırt etme ve görsel algı becerileri gelişir. Grup içinde yer alarak sosyalleşirler. Birlikte hareket etme becerileri ve grup ruhu bilinci kazanırlar.
GÖRSEL SANATLAR
Okulumuzdaki görsel sanatlar eğitimi ile;
Çocuklarımızın duygu, düşünce ve izlenimlerini anlatabilme yeteneklerini geliştirme ve yaratıcılık gücünü estetik düzeye ulaştıran çalışmalara yer verilirken, bu çalışmaların tüm gelişim alanlarına destek verici yönde olması amaçlanmaktadır.
Motor Gelişimi
Çocukların;
*El ve göz koordinasyonunu güçlendirir.
*Tutma, kavrama, yırtma, kesme, yoğurma vb. etkinlikler ile küçük kas gelişimine katkı sağlar.
*Araç ve materyalleri amacına uygun kullanmayı öğrenir.
*Nesnelere istediği şekli verebilir.
Bilişsel Gelişimi
Çocukların;
*Renk, biçim ve dokuları tanımasını sağlar.
*Farklılık ve benzerlik ayrımını yapar.
*Nesnelerin oranlarına dikkat eder, bu oranlar arası ilişki kurmayı öğrenir.
*Malzemeleri amacının dışında kullanmayı keşfeder.(yaratıcılık)
*Çalışmalara odaklanır ve dikkat süreleri uzar.
*Düşüncelerini organize eder.
Dil Gelişimi
Çocukların
*Görsel materyalleri sözel olarak ifade eder.
*Sadece sözcüklerle değil, sembol ve objelerle kendilerini ifade ederler.
* Görselleri okuması gelişir.
*Sanat ve sanat materyalleri ile ilgili kavramları edinir.
Sosyal Duygusal Alan
Çocukların;
*Kendilerini somut yollarla ifade eder.
*Çevrelerine daha duyarlıdırlar.
*Duygu ve düşüncelerini görsel materyallerle ifade ederler.
*Yeniliklere açıktır. Değişen durumlara karşı uyumludur.
*Estetik duygusu gelişir.
Özbakım Becerileri
Çocuklar;
*Çalışma sonrası kullandığı materyalleri uygun yerlere kaldırır ve bulunduğu ortamı düzenler.
* Ellerini yıkar.
*Görsel sanatlar ile ilgili materyalleri amacına uygun kullanır.
BİLİM;
Okul öncesinde çocuklarımız oldukça meraklı olup, sorular sorarak çevrelerini keşfetmeye ve olaylar arasında ilişki kurmaya çalışırlar. Sorularına cevaplar buldukça mutlu olurlar ve daha çok merak edip yeni sorular sorarlar. Çocuklarımızın hemen hemen hepsinde bulunan bu öğrenme isteğinin kaybolup gitmesine engel olabilmek için bu dönemdeki bilim çalışmaları onların hayatında önemli rol oynamaktadır.
Okulumuzdaki bilim çalışmaları ile;
*Çocukların zihinsel becerilerinin gelişimine yardımcı olmak,
*Bir problemi algılama, tanımlama ve karşılaştığı problemlere uygun çözüm yolları bulmak,
*Düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebilme ve paylaşabilme alışkanlığı kazandırmak,
*Bağımsız düşünme ve muhakeme becerisini geliştirmek,
*Bilgiyi bulma, toplama, gerçekliğini araştırma ,doğrulama ve yaşamlarını kolaylaştırmada edinilen bu bilgilerden yararlanmak.
*Çocukların gözlem becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak,
*Çocukta çevresinde olup bitene karşı duyarlı olma öğretiminin yanı sıra, çocuğa dinleme becerilerini kazandırmak da amaçlanmaktadır.
DRAMA
Oyunun çocuklarımız hayatında önemi oldukça büyüktür. Drama da onlar için tıpkı bir oyun gibidir. Çocuklarımız drama dersinde kendi yarattıkları hayal dünyalarında, gerçek dünyayı değerlendirir çeşitli rollere bürünür ve gerçek dünyadaki insanların farklı koşullarda nasıl davrandıklarını anlamaya çalışırlar.
Çocuklarımız drama dersi ile;
*Türkçeyi doğru telaffuz etme ve güzel konuşma becerisi edinir.
*Kendini tanıma ve ifade etme becerilerini geliştirir.
*Yaşamı çok yönlü algılamasına yardımcı olur.
*Hayal gücünün gelişimine yardımcı olur ve yaratıcılığı artar.
*Toplumda bireylerin farklı rolleri olduğunu anlamaya başlar.
*Sosyal ilişkilerinde başarılı olmaya başlarlar.
*Kendilerini özgün yollarla ifade ederler.
*Etkili öğrenmenin gerçekleşmesini kolaylaştırır.
YABANCI DİL (İNGİLİZCE)
İnsan beyni gelişiminin büyük bölümü 6 yaşına kadar tamamlanır. Bu nedenle ikinci bir dil öğrenmek çocuğun beynindeki duygusal bölge ve zekâya giden yolları geliştirir. Dil ediniminin en yaygın, en aktif olduğu süreç erken yaşlardır eğitime ne kadar erken başlanırsa o kadar kolay ve akıcı öğrenilir.
Dünyanın pek çok yerinde konuşulan dilin İngilizce olması ebeveynlerin çocukları için İngilizce öğrenme isteğini arttırmıştır. Küçük yaşlarda ikinci bir dil öğrenmeye başlayan çocuklar hayatlarının ilerleyen dönemlerinde üçüncü ve dördüncü dili daha kolay öğrenirler.
Okulumuzda İngilizce eğitimi çocukların kendine özgü gelişim ve öğrenme özellikleri göz önüne alınıp dil öğretim metotları esas alınarak sürdürülmektedir. Görsel, işitsel öğrenmeye dayanan oyun ve aktivitelerle resimli kartlar, videolar, şarkılar İngilizce eğitim aracı olarak kullanılmaktadır.